miss_cat

miss_cat
missankatt

fredag 31 augusti 2012

Blötdjur...

Vaknade av att det lät: dropp, dropp, dropp...Hur tänkte jag när jag ställde stegen nedanför stuprännan? Så idag denna gråa, blöta dag väcktes jag alldeles för tidigt av regnet och inte kunde jag somna om då jag fortfarande hade ont efter tandläkarbesöket igår. Upp och ta en värktablett och hoppas det ger med sig. Önskar att jag kunde skällt på honom lite men vet ja att han gör så gott han kan, sedan att jag skakar redan när jag går in gör ju inte saken bättre. Han ser orolig ut bara jag kommer in. Men det träningspasset är avklarat för denna gång (hoppas jag).

För er som läser om vår vardag och undrar hur det går att flyta när familjen äter kan jag tala om att det går riktigt bra fortfarande, bara jag äter mina tider som jag satt upp. Börjar morgonen med lite kaffe när familjen äter frukost och lite fun light. Och jag tar ju aldrig samma smak två mål i rad av risk att tröttna på någon smak. Vanilj är ingen höjdare, tänk er att dricka vaniljsås till frukost, lunch, middag, kvällsmat...Sedan kom jag på att om man har vattnet i kylen och likaså pulvret så blir inte drycken mjäsig. För annars värmer pulvret upp vattnet så allt blir fesljummet. Ställer fram en kanna fun light som ska vara slut till kvällen och tuggumi när jag är tuggsugen.

Skolan har ju startat för våra tre "små" fast idag kör den "store" risk 2:an (halkkörning) istället för målarpraktiken, "mellan" har varit hos tandläkaren men är nu i skolan (med datorn som skolan ordnat, skolarbete?) och " lillan" har en helt vanlig skolfredag (hoppas jag) men sedan får vi se vad som händer ikväll?.

Jag har handlat inför helgen (lyx med semester) och har nu satt kalopsen på puttring. Tror det blir glada miner till middagen idag!

Önskar er alla en härlig fredagkväll och fortsätter nu med tvätt och lite annat pyssel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar