miss_cat

miss_cat
missankatt

torsdag 13 december 2012

Länge sedan sist.

Men det har varit lite intensivt i livet nu. Jobbat 20 timmar utöver min heltid senaste veckan vilket gör att fritiden blivit liten. Pannan kortslöts och säkringarna hoppade, tur i oturen att det inte började brinna, luktade bara skumt ett tag. Så vi fick ringa elektriker och vvs:are som har varit ute och fixat..vad den julklappen slutar på vill jag inte tänka på, hua.
Dansavslutning i torsdags, lucia på skolan igår och på tisdag gör flöjten uppehåll.
Jag har pimpat trädgården med lite ljus, men dagen efter hade alla istapparna i körsbärsträdet slocknat, visade sig efter lite detektivarbete att en ekorre hade bitit av elledningen och numera bor under vår altan (den lille gynnaren).
Sedan kom familjen hårlus på besök.........urgh.......blev till att schamponera, tvätta, tvätta och åter tvätta samt att borsta med luskam. Har aldrig tidigare träffat på dessa gynnare och glad är jag för det. Slutade med att jag tvättade mitt eget hår i ytdes för att vara på den säkra sidan. Kan tala om att ytdes tycker de inte om. Blir alldeles fulla=)
Så är det när de inför ridning i skolan...fast barnen uppskattar det ju helt klart, de slipper ju idrotten.
Hoppas ni alla får en härlig luciadag därute med minst en lussebulle och en pepparkaka!
(Här blir det lite nygriljerad julskinka dessutom.)
Tack och hej leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar