miss_cat

miss_cat
missankatt

fredag 31 maj 2013

Det där med ledig..

Är ju lite relativt.
I Onsdags gick jag av på morgonen efter ett dygnspass och började med inhandling och bak till vår "lilla" träff (vilket som alltid tenderar till att bli god mat, grillning, trevligt sällskap) på kvällen. Jag bakade då två omgångar cupcakes med viol eller jordgubbsfyllning samt färska jordgubbar som vårt bidrag till gomiddagen.
Torsdagen ägnades åt uthämtning av pass, införskaffande av persienner och material till ett kattfönster så vi kan ha öppet i uterummet utan att katterna smiter ut. (av hönsnät och insektsnät då vi inte vill ha getingar/bin eller mygg på besök)
Firade sonen med gomiddag, grillad entrecote (jag lyckades grilla den utan att bränna den fullständigt) pommes och goda såser. Han lyckades med uppkörningen så nu får han köra själv..ojojoj..(nu vet jag en som ser sin bil mindre)..
Idag fredag har jag bara tvättat och hängt ut tre maskiner tvätt, tro katten att solen de utlovat lyser med sin frånvaro då. Suck men ut kom den.
Senare i kväll ska dotterns klass ha klassfest så vi ska bidra med att vara med dem på pizzerian (inte särskilt betungande) och följa med dem tillbaka till skolan där de ska fortsätta partyt. (Det är en driftig grupp det där.) De ska ju byta lärare och skola i 6:an så då ville de använda det de sparat i klasskassan till detta.
Nu kommer hon så nu är det dags att sätta igång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar