miss_cat

miss_cat
missankatt

lördag 9 april 2011

Stilleben i fototriss:

Är en motivkategori inom måleri och fotografi, som bara innehåller föremål. Ofta gäller det sådant som hör till hemmet – bordsserviser, blommor, böcker – men ibland dödskallar (vanitasmotiv), dött villebråd etc. sedda på nära håll. Från: http://sv.wikipedia.org/wiki/Stilleben


Att våren är på intåg inser vi när vi kommer ut till de här flaskorna som stått ute på altanen...

...Solens strålar skiner mot dem...

...Och man inser att allt behöver dammas efter en lång och kall vinter...
Vill ni se fler stilleben kan ni hitta dem här: http://fototriss.blogspot.com/





28 kommentarer:

  1. Den sista blir favoriten med den kommentaren " ... och man inser att allt behöver dammas ...
    Skojigt tycker jag. Ha det strålande.

    SvaraRadera
  2. Form är kul och bra, tavlan i mitten gillar jag!

    SvaraRadera
  3. Det var vackra former på de vaserna!

    SvaraRadera
  4. Även att solen skiner på stillebenen, gillas.

    Ha det så gott.// Lissen

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och snygga vasar som man kan kombinera i evigheter!


    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Lekker triss, spennende vaser ;))

    SvaraRadera
  7. Härligt med vår nu på era breddgrader. Det unnar jag er efter en lååång vinter.
    Kul stilleben!
    kram

    SvaraRadera
  8. Snyggt med formerna och färgerna :)

    SvaraRadera
  9. Jättefina stilleben!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  10. Snyggt fotat! Sista bilden blir favoriten.
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  11. Fin triss!
    Sista bilden gillas.

    Ha det gott // Nettan

    SvaraRadera
  12. Snygga bilder, den tredje blir min favorit!

    AX

    SvaraRadera
  13. Vackert triss. Jag gillade alla men bild tre blev min favorit
    Sinna

    SvaraRadera
  14. Jag ler åt dina stilleben -igenkännande. Jag har dina första flaskor i de två första stillebenen i stugan med oljor i, någon i grönt, blått och grå. Din sista bild är IKEA:s som jag också har på altanen med silverstänger i. =) fast i andra färger. Har haft dem på bloggen i något sammanhang samt att jag gjort lite abstrakt konst av dem i ett foto.

    SvaraRadera
  15. Fina flaskor och färger! Fräsigt!

    /Åsa

    SvaraRadera
  16. Fin triss och sköna former på dina stileben!

    SvaraRadera
  17. Vacker triss med härliga färger.
    /Bibbi

    SvaraRadera
  18. Det var fina stilleben-bilder. Snygga flaskor.

    SvaraRadera
  19. Fin form och färg i dessa stilleben:-)

    SvaraRadera
  20. Snyggt och färgrikt!

    SvaraRadera
  21. Vilka härliga former. Gillade sista bilden med alla olika färger. / Nettan

    SvaraRadera
  22. Sista bilden var jättefin! Så härliga färger!

    SvaraRadera