miss_cat

miss_cat
missankatt

torsdag 19 april 2012

Torsdag

Veckans dagar bara försvinner iväg, fast det är ett bevis på att de är fyllda med innehåll (på gott och ibland ont)
Var på vdc igår eftersom inte hostan lägger sig. Visade sig att det är astman som fortsätter att bråka med mina luftrör. Fick andas lite extra medicin eftersom det faktiskt inte finns mer jag kan använda för hemmabruk.
Efter sticket i fingret (sänkan, vill ju kolla så det ej kommer till lungorna och resten av kroppen) fick jag sätta mig och vänta på andra andningsomgången...
Sköterskan kommer förbi och säger -Väntar du på provtagning?
-Nä, jag har hjälp, svarar jag snällt.
-Ja just det ja. Det är du som andas.
(undrar hur resten av deras patienter mår?)
Inser att min humor är ganska låg, haha.
Så hem med lite hostmedicin och nässpray och hoppas att vädret snart vänder :-)
Nu dags för en arbetsnatt innan en ledig helg fylld av innehåll av diverse slag, me like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar