miss_cat

miss_cat
missankatt

söndag 18 augusti 2013

Fototriss, Så här ser det ut där jag är:


Vädret är förrädiskt just nu, solen skiner och det regnar på samma gång. Men det är vackert i skog och mark.


Tunga regnmoln kan man se lite här och där och kan vara lite dystra med allt det grå. Men kan också ge en anledning till att tända ljus och sätta sig med något man inte gjort de soliga dagarna, baka som vi gjort av allt hösten har att erbjuda.

Vi har idag och de senaste dagarna tre bullat upp med kalas för våra nära och kära, med tre födelsedagar blir det en riktig höstbuffe med allt vad naturen kan erbjuda. Blåbärsmuffins, bärtårta, hallongrottor och äpplekaka.
Visst är vår natur ett underbart skafferi, gäller bara att ta tillvara på dagen och gå ut en liten stund till.
Tror det blir en timma i blåbärsskogen i eftermiddag efter dagens fortsatta kalasande.
Så ta tillvara på dagen, den kommer inte åter!

5 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att ta vara på det som finns ute nu. Alla bär o frukter.Mmmmums!Jag går förbi bärbuskarna varje morgon när jag hämtar tidningen och så äter jag lite hallon och svarta vinbär. Vill jag ha blåbär finns det utanför knuten också. Man känner sej lyxig till tusen.

    SvaraRadera
  2. Mmmm så mycket gott och sköna naturbilder!

    SvaraRadera
  3. Ja, då vill det att man laddat kakfaten, men så många födelsedagsbarn på en gång. Dramatiskt väder i mittenbilden.

    SvaraRadera
  4. Åh, naturen som skafferi är bland det bästa jag vet. För ett par år sedan tyckte jag sånt där var det tråkigaste någonsin, men nu spritter det i fingrarna efter att få skörda, plocka och hitta nya saker i naturen att använda =) Jättehärlig buffé ni fått ihop! =)

    SvaraRadera