miss_cat

miss_cat
missankatt

onsdag 7 november 2012

Följetongen fortsätter:



Inser att så här ser jag inte riktigt ut, fast jag är mig lik
 (och tröjan har jag eldat upp)?
Vad jobbigt det blev(hjärnan hänger nog inte riktigt med)...

Tungans egna liv VS läkaren på VC
Försökte få tungan att gå dit själv, men den vägrade och tur var väl det för det var den "lustigaste" läkare jag träffat..istället för att skriva ut medicin igen så tyckte hon att jag skulle höra med hälsokost om de hade ngt bra the eller något faast hon två gånger konstaterade ja det är ju svamp, det ser jag ju. Men har du provat att tugga tuggummi? Sedan kan man ju sutta på tuggtabbletter som ger saliv avsöndring..du har ju provat vätskan.

Jag;-Mm men jag kunde ju inte ha munhålan tom eftersom jag behöver dricka mellan måltiderna med så därför fungerar det ju inte med den, kunde inte ligga kvar i munnen tillräckligt länge, därför bytte vi ut den...
Jag frågade då: att pga av open jag gjort vet jag ju att tarmen har svårt att tillgodogöra sig allt eftersom det går snabbt ut igen eftersom de rekommenderar att inte ha tabletter som p-medel, kan det vara så?
Men du får väl äta kalk, bvitamin och vitaminer en period?
-Nja hela livet, äter nu två vitaminer om dan.
-Ja då får du ju i dig det iallafall...men kan du dricka proviva?
-Nä det rekommenderar inte dietisten, fick inte äta två frukter om dan utan ska prioritera proteinet, vilket jag behöver mer.
-Men sådana där morötter i någon...(kom inte ihåg vad hon sa)
-Nä skulle inte prioritera grönsaker heller eftersom jag inte får i mig så mycket än.
-Nähä men annars kunde kanske det varit bra...?
(min tanke då: vad är detta? Mot svamp? Hon skulle jobbat i en hälsokostaffär)
-Nja vad tycker du vi ska göra säger hon efter en stund när hon letat i böcker efter alternativmedicin som jag ej själv använt.
-Jaa skriva ut en omgång till men med mildare och längre dos? Typ en tablett istället för två.
-Ja men titta här säger hon då, står ju här att man inte ska avbryta behandlingen för fort för då kan det komma tillbaka...
-Ja det är ju fortfarande kvar säger jag då...
Så det var tur att jag inte släppte ut tungan själv!

Nu har jag ägnat morgonen åt bakning chokladkaka och pepparkaks sockerkaka, vc, affären, lunch och förberedelse av middag, så det har hänt lite idag med.
Och köpt mig själv en överraskning...det ni! En ramlösa original så får vi se om jag sitter här och rapar i min ensamhet samt osötat bröd för att äta min första skinkmacka ikväll. Längtar. Har ju ätit knäckebröd 2ggr om dagen i 8veckor, dags att prova nytt
( får lite udda sug nu för tiden Läkerol med salmiak eller seasalt tex...)
Tänk! Idag är det exakt två månader sedan jag gjorde ett av de svåraste besluten i mitt liv. Att sätta allt i gungning...och det har än så länge varit omvälvande och mycket lära nytt, för det som fungerat innan fungerar ju inte längre och kroppen säger ifrån direkt! En del respekterar mitt beslut och en del har svårt att förstå. Men något jag hoppas de flesta tillslut förstår är att det handlar inte bara om att äta mindre, är så mycket annat i kroppens metabolism som följer i dess spår.
Men fråga gärna om det är så att ni funderar på något, för kan jag svara så gör jag!
Ha en solskensdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar