miss_cat

miss_cat
missankatt

fredag 12 februari 2010

Fredag


Fredag är en veckodag som i Norden är, enligt vissa forskare, uppkallad efter den fornnordiska guden Odens hustru Frigg. Andra forskare menar dock att den uppkallats efter gudinnan Freja, som eventuellt var samma gudinna som Frigg.
Fredag kommer efter
torsdag och före lördag.


Det är viktigt vetande detta!!!


Igår hann vi med skyttet på kvällen men oj va dagarna går fort, hann knappt lägga mig ner och sova så ringer klockan, rackans redan 6.40. Upp med alla de "små" frukost, skola, och iväg till simhallen, 50längder hann jag med idag innan det var alldeles för trångt i bassängen och det inte gick att simma längre. Ibland önskar jag att de byggde ut och gav pensionärerna en egen bana...nu drar jag inte alla över en kam utan bara damen i blå baddräckt som alltid simmar i mitten och tar upp tre banor fast hon är liten och egentligen bara skulle behöva en halv bana=) Träffade en tjej som simmade samtidigt med mig sist oxå - vi har visst samma vana och lyckan var gjord när hon och jag hade hela motionssimmet själva=) Är lite roligt när man möter varandra och inser att båda tänker samma sak utan att ha sagt ett ord...vet inte ens vad hon heter?
http://http://www.youtube.com/watch?v=NsBNjhhW7Eg&feature=related
Sedan har jag nu suttit med läxan. Ska skrivas ut och ritas lite sedan är den klar. Men någon dö-tid hinner man minsann inte med om 10min nu ska jag hämta dottern igen och ikväll ska mellanpojkens klass ha disco - gissa vilka som får följa med som hjälp vakter? behöver ju inte känna mig sysslolös, så här en ledig helg, eller vad tycker ni? Vet ju vad sysselsättningen blir till sådär 23.00 ikväll, men vad gör man inte är ju kul att de vill att man är med, kan ju faktiskt va lite pinsamt med tjejer och en mamma som kollar så egentligen ska vi ju vara stolta att de inte skäms för oss alltför mycket=)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar