miss_cat

miss_cat
missankatt

lördag 13 mars 2010

Förslag?

Letade recept på bra bjudmat och detta hittade jag:
Deg är en lätt ölsmakande smårätt som ligger någonstans mellan röra och fast föda i konsistens. Den är mer mättande än vad man kan tro, så man bör se upp och inte äta för mycket. Men rätt doserad är den en försummad läckerhet i vår svenska matkultur.
Recept:
25 gram jäst
2½ dl vatten
2 msk olja
½ tsk saltca
5-6½ dl vetemjöl.
Blanda ihop alla ingredienser tills konsistensen känns som brösten på en delvis ruttnande drunknad kvinna.
OBS! Detta är ingen bra mat för glutenallergiker.
Blev lite full i skratt för det var inte riktigt vad jag hade i tanken när jag skrev in detta på google
vet inte riktigt vad jag hade tänkt mig som ny rätt att tillaga, mer än något jag ej testat förut, men inte hade jag tänkt på obakad deg...
Finns ju miljarder olika maträtter som bara väntar på att man vågar prova att tillaga dem men nog hade jag tänkt mig något varmt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar