miss_cat

miss_cat
missankatt

lördag 7 maj 2011

Fototriss denna veckan...


...Är drömmar, och det har jag många. Förra gången samma tema användes tänkte jag på resor med familjen, denna gången tog jag något mer nära, trädgården. För vem vill inte se Plommonträdet bära frukt? Första året var det massor av frukt, förra året ingen alls, så i år hoppas jag, för blommor finns det gott om...

...Körsbärsträdet bär återigen på en massa blommor men här drömmer jag om att inga maskar ska dyka upp så tidigt, för Usch, tanken på attt ha dem i munnen är motbjudande, och ja, jag vet att många äter maskarna, man jag kan bara inte..., tanken bär mig emot...


...Sedan Persikoträdet, det är första året det blommar i år och självklart önskar jag att det kommer bära på frukt, små, söta, goda persikor:)
Vill ni se fler bidrag hittar ni dem här:

21 kommentarer:

  1. Vacker blomning och vacker dröm:)

    AX

    SvaraRadera
  2. Härlig triss, gillar växttemat, bara att hålla tummarna för att humlorna mm gör sitt jobb så det blir bra med frukt. Riktigt fin blomma på nedersta bilden :)

    SvaraRadera
  3. Många härliga drömmar och visst kommer träden att bära frukt.

    Ha en skön söndag. // Lissen

    SvaraRadera
  4. Underbara framtidsdrömmar...

    SvaraRadera
  5. Fy vem vill medvetet äta maskar :P
    Fin triss

    SvaraRadera
  6. Tuplanbilden är verkligen häftig! Jo, det är som så att man måste gallra frukten. Blir det för mycket 1 år så orkar inte trädet år 2. Har jag sett på TV från nån äppelodling vid en fjord i Norge...

    SvaraRadera
  7. Vad härligt det låter med ett eget persikoträd!

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas att dina trädgårdsdrömmar går i uppfyllelse. Du har en mycket fin trädgård. Jag skulle inte heller kunna äta maskarna.

    SvaraRadera
  9. Härlig trädgård du har :)

    SvaraRadera
  10. Äta maskar? Nä, vet du vad! Men du har tagit vackra bilder på din trädgård.

    /Åsa

    SvaraRadera
  11. Ser ut som om du har en underbar trädgård att drömma i - ser även ut som om den kommer att stå i full blom snart.
    Ha en underbar vecka.

    SvaraRadera
  12. Så fint! Jag önskar dej lycka till med persikoträdet! :)

    SvaraRadera
  13. Vilken fin bilder. Andra bilden blev min favorit. Gillar vinklen. / Nettan

    SvaraRadera
  14. Mina föräldrar brukade ha ett plommon träd som bara fick frukt vartannat år. Tror endel frukt träd måste ha ett år att ta igen sig helt enkelt.
    Fin triss!

    SvaraRadera
  15. Du bjuder på lite mer jordnära drömmar. :) Jag gillar bilden med tulpanerna mest för det vackra ljuset som lyser igenom kronbladen.

    SvaraRadera
  16. Fina bilder. Fruktträd blommar verkligen vackert.. Behöver själv fler sådana tror jag :)

    SvaraRadera
  17. Vackra bilder på vackra blommor om vackra drömmar. :)
    /Bibbi

    SvaraRadera
  18. En fin dröm som jag verkligen hoppas slår in. Med all den blomning som är nu så borde det väl bli frukt :)

    SvaraRadera
  19. En jättefin triss med vackra blommor. Jag drömmer också om en trädgård med många blommor.

    SvaraRadera
  20. Fin triss och vackra persikoblommor. Hoppas nu det blir verklighet av drömmen om persikorna med.

    SvaraRadera
  21. Vi får hoppas din dröm om persikoträdet bär frukt, bokstavligt talat.

    SvaraRadera