miss_cat

miss_cat
missankatt

onsdag 31 augusti 2011

Idag flyger vår syster till Equador.

Kom att tänka på delar ur Mikael Rickfors text:
För det finns en särskild mening med att bara finnas till. Att göra det man måste är att göra det man vill.
Jag har förstått nu och jag vet vad jag vill. Vad jag ska göra och använda framtiden till. Jag ska köpa vingar för pengarna och flyga ut över ängarna...

När jag har flugit tusen mil ska jag flyga tusen till. För att göra det man måste är att göra det man vill. Mina vingar skall jag fästa med en kärlek som är sann. Mina vingar ska jag vinna och säja "Hej, jag vann". Men du vinner ingen frihet utan att offra den du var, och vända dig mot vinden och skrika ut ditt svar...
 
Jag har förstått nu och jag vet vad jag vill. Vad jag ska göra och använda framtiden till. Jag ska köpa vingar för pengarna och flyga ut över ängarna...

Kommer att följa varje litet inlägg på datorn, bara för att se att du är där, så nära genom internet men ändå så långt borta. Prenumererar ju på dina inlägg nu:) Håller i skrivande stund både tummar och tår att det är smidigt med alla in- och ut- checkningar eftersom du nu sitter i den första avgångshallen för idag. Och Kanske sitter du nu i vänthallen och läser detta. Har du tråkigt kan du alltid tänka på cykelturen vi hade i lördags, eller den goda maten, (gröna grodor när du kommer hem) eller alla andra tokiga saker som hittats på.
Hoppas det blir en minnesvärd resa, nyttja din tid väl och passa på att se så mycket du bara kan.
Kramiz!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar