miss_cat

miss_cat
missankatt

fredag 21 september 2012

Så sitter jag här..

och drömmer mig bort till sommaren som var..blåst och regn är inte min melodi, inte kyla heller för den delen. Men visst julen vill jag ha och massor av snö, fast efter nyår kan den vara borta.
Allt går ju inte riktigt som planerat även om det går bra, så det var bara att gå till distriktsköterskan idag och räcka ut tungan. Bläää. 
Så fick jag ännu en medicin, efter lite disskussioner blev det en vätska diabetiker brukar få som ska sköljas 4ggr/dag i 4veckor. Så nu räknas man visst som en frisk diabetiker? (Jag som aldrig haft diabetes)
Jiddra att bricanylen användes efter op. när man är väck och inte sköljer ur munnen ordentligt. Så nu har jag bojkottat alla allergimediciner till jag känner att de måste användas så kroppen får lite välbehövlig återhämtning. Så får man se till att man inte är omtöcknad, bedövad och typ drogad när man använder dem=)
Förberett grillkryddad kyckling, vitlöksdip och pommes till familjen och själv fortsätter jag med den mixade köttsoppan och ställer in mig på att få uppleva både 1,2 och 3 dumpingar när man får äta pureer från nästa vecka eftersom det dessutom är det första tuggvänliga på 5veckor. Ser fram emot maten men inte det andra...då jag redan testat på två versioner av dumping och de är inte kul. 
Första var ju att hjärtat slog dubbla slag, det andra var att bli illamående och vilja kräkas vilket inte går och svettningar som inte kommer från denna världen. Visserligen var det över på tio minuter, men ibland är tio minuter långa.
Så nu är det dags att sätta igång och fortsätta med livet, men ville bara tala om hur det är här på denna plats i Sverige.

Hoppas ni får en riktig myskväll, tänkte jag ha med lite choko-banana som kvällsdryck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar