miss_cat

miss_cat
missankatt

torsdag 27 september 2012

Somliga kan ställa till det...

Är ju kattvakt åt en bekant, fick deras nyckel och larmbricka innan de åkte. Dottern var hängig i skolan och fick gå hem. Valde då att följa med mig dit. När vi går in så fungerar inte brickan...larmet går, telefonen ringer...det är... Har du en kod. -Ehh, näe. Har du lösenordet? Ehh näe...Jag skulle ju bara gå in, mata katten och gå ut igen. Nja då måste jag försöka få tag på ägarna, gå ut. Stäng dörren så skickar vi en väktare. Så där står vi utestängda i regnet med en katt som vill in och äta och väntar på en vakt. När vakten dyker upp så går han in med oss, och givetvis är brickan avmagnetiserad. I detta läge har jag fått tag i rätt kod och lösen men det hjälper ju inte mig i detta läget för vakten bryr sig ju inte om det, han vill ju ha legitimation. Och vad säger då jag - Ja då får du följa med mig hem för här har jag ingen legitimation. Så det slutade med att dottern och jag fick en väktare med oss hem...
Förövrigt har dagen gått över förväntan. Mixade en liten potatis med lite köttfärslimpa, lite sås och en liiiten morotsbit och till middag 1 dl mos och 2 mixade fiskpinnar utan någon dumping. Sedan handlade vi på citygross för där finns ketchup (med Stevia som är en sockerform jag ska kunna äta) och lågkalori lingonsylt. Det finns lite fler alternativ där så det gäller att passa på när man ändå är där, så får vi testa om det funkar att äta vid ett senare tillfälle :-) Ha en mysig kväll därute, nu ska jag kolla Hela Sverige bakar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar