miss_cat

miss_cat
missankatt

tisdag 11 augusti 2009

Akta er för dessa!


Barnakuten blev destinationen igår efter att mellanpojken blev sämre, illamående, kräktes, huvudvärk och allmänt hängig (38 graders feber). Hade förhöjd sänka 47 och puls 99, blodtryck 120/70. Eftersom det var ett dygn efter sticket ville läkaren gardera sig mot infektion och det blev antihistamin och penicillin 3ggr/dag i 10dagar. Så vid 6 var det en trött kille som sov i sin säng...om 6-8 veckor ska han nu få ta ett allergi test, om han inte hälsar på ett bi till innan dess...men då har vi iallafall allergi tabletter hemma.

Som tur är var min mamma ledig och lugn (själv fick jag en två minuters gråtattack i barnens rum...var tvungen att avreagera min egna trötthet, jobbigt när man varit vaken på jobbet oxå) och kom och hämtade lilltjejen så hon fick en kul stund. Tack älskade mamma!
På kvällen ringde jag upp far min och bad om hjälp att köpa gipsbrädor till rummet vi skall renovera (han har både släp och dragkrok) så nu är det på G. På fredag kväll kommer det att inhandlas och sedan sätter det igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar