miss_cat

miss_cat
missankatt

måndag 29 november 2010

Måndag


Tänkte visa den senaste veckans väderkaos här i Kalmar...
Regn vattnet vid travet, hur det såg ut i centrala smedby har jag ju tidigare visat...
Här är kl 21.00 i lördags kväll, snö kaos 20cm snö överallt och plogbilarna hann ej med allt. Taxi lade ner resorna utanför kalmar i och med att inga motorvägar var plogade. Funderade allvarligt på om jag skulle ta mig hem, färden gick i 30km i timmen men lycka...hem kom jag...

Nu ser vattnet vid travet ut så här...kan bli farligt om snön lägger sig och någon tänker ta sig en genväg.



Här är trädgården idag. Ingen snö plogad här heller men vi hoppas att plogbilen kommer att hitta hit också? Som det är nu är man lycklig om bilen kommer uppför backen.
Måste berätta en liten toksak...kan ni gissa vem som hade suttit i toalett taket i lördagskväll?
han hade haft ett tok race och kom sedan inte ner... med en mindre glad familj som följd..
nu är arbetshelgen över och jag har en ledig att se fram emot..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar