miss_cat

miss_cat
missankatt

torsdag 6 oktober 2011

Känner mig inte riktigt som en svan...

...men ändå!
Ska sätta igång med bakande inför eftermiddagens knytis. Fick ett gorecept förra torsdagen, men jag tror jag håller lite på det...istället gör jag en äppelkaka med säsongens goda frukter. Oj vad vinden friskar i trodde taket skulle blåsa av nu.
Här kommer receptet på godaste äpplekakan:

150g smör
1dl sirap
1 dl socker
2 ägg
2 tsk bakpulver
3 1/2 dl vetemjöl
2tsk kanel

3äpplen
25g smör
1/2 dl sirap
2msk kanel
smält smör och blanda i sirap och socker, när detta svalnat något blanda i ett ägg i taget. Vänd ner den blandade mjöl och kryddblandningen. Klä en liten ugnsfast form



Stek de skivade äpplena så de mjuknar med de andra ingredienserna. Fördela äpplena över smeten och ringla sedan över vätskan ur plåten.
Gräddas i 180grader i 30min.
 
Serveras med vaniljsås:)
 
Varsågoda att prova på, själva ska vi göra det ikväll. Du härliga torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar