miss_cat

miss_cat
missankatt

måndag 10 oktober 2011

Vad gör man..

...när man inte vet vad man ska göra, viljan, orken och kraften är inte på samma bana som alla tankar som virvlar runt?
 Själv sätter jag mig ner, sätter på musik som jag kan sjunga med i på ganska hög volym och rensar på så vis bort de onödiga tankarna, för att satsa energin på något jag kan göra något åt. För varför lägga energi på det vi vet att vi inte kan göra något åt?
Genom att på så vis få styrka och kraft att fortsätta att se allt det positiva runt om oss. Hur ska vi annars kunna känna att livet faktiskt ha mycket positivt att ge, ibland i små doser och ibland i hela lass. Genom att tänka på hur vi ser på oss själva och hur vi bemöter de andra i vår omgivning. Ger vi något positivt intryck av oss själva eller gnäller vi mest?
För att få positiv respons behöver vi ibland bara ge vår medmänniska ett litet leende eller inse att vi har mycket runt om oss att vara tacksamma för.
Finns så många som har det så mycket sämre...där ett leende kan förgylla en hel dag!

1 kommentar:

  1. Nu har jag dragit igång en ny tävling där du kan vinna ett valfritt smycke!
    Kika in och var med och tävla :)
    (Du får detta meddelande eftersom du tidigare anmält dig till en liknande tävling inne hos mig)

    Kram,
    Åsa

    SvaraRadera