miss_cat

miss_cat
missankatt

fredag 8 maj 2009

Tack!


För den trevliga överraskningen. Mammiz och Mickis kom med nybakad rabarberpaj och vaniljsås. Sån lyx är man inte van vid och det var så smaskigt. När det var en liten bit kvar vågade ingen ta men efter en timme kom stora killen och frågade: Du mamma, den där pajbiten, finns den kvar? -Ja mormor lämnade den i köket. -Får jag ta den? -Självklart, bara att äta. Så den slurkade han ner också...


Kan ju lugnt säga att de tyckte det var 100 ggr godare än smörgåsen de skulle fått till kvällsmat=)
En annan sak som var roligt var när lilltjejen sa att jag kanske kan sova över en natt? Det satt långt inne och hon tycker det är jobbigt men bara detta att hon funderar på det visar att det är ett steg på vägen. Hon har ju inte sovit borta mer än en gång som hon minns och det gick inte så bra och hon blev ju sjuk efter. Men hon får fundera ett tag till vi har ingen brådska, bara hon kommer över det till det är dags att flytta hemifrån, och det får hon ju inte förrän hon har jobb...vid typ 30...23år kvar. Japp det blir bra...Undrar om hon går med på detta? Oj då är jag 59. Vad ska jag hitta på då?
Jag vill åka båt! En polen och tysklandresa? Se norrskenet?
Nja, jag tar nog dagen som det kommer blir nog bäst så. Har ju redan konstaterat idag på morgonen (pojkarna och jag) att hon blir nog den förste att tatuera sig...om inte jag är först. Eller pojkarna att pierca sig. Store killen ska ha en ring i ögonbrynet och mellanpojken en tatuering på ryggen=)
Och det som blir spännande är ju vad kommer de att välja att jobba med en dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar