miss_cat

miss_cat
missankatt

fredag 6 mars 2009

Det tog en stund!

När vi kom till vårdcentralen hade deras datorer lagt av...ingen visste vem som skulle gå till vilken läkare eller vilken tid de som kom var inbokade så sköterskorna fick springa runt och kolla vilka som var lediga för ögonblicket...efter 30 min kom vi in läkaren tryckte lite på foten och sedan eftersom inget gick att göra genom datorn, fick vi en remiss i handen...det var länge sedan.


När vi kom till röntgen visste ingen att vi skulle dit...stod ju inte i datorn...näe fick jag säga den fungerar ju inte...men vi hade ju ändå tur de låste precis dörrarna så annars kanske vi suttit nere på akuten och väntat...nu gick det på 1 timme.


Allt var ok, en ordentlig stukning så kryckor blev det att ha´. Eftersom det behövde lindas skulle vi stanna till och köpa lindor på sjukhusapoteket. När vi väl kommer fram säger apotekskan har ni kontanter? Näe, svarar jag.... -nä då går det inte handla apotekets datorer hade lagt av så det gick ej handla med kort eller hämta ut recept. Nä det är lugnt säger jag då, så här har vi haft det hela dan=).


Vi hann iallafall till min syster på kvällen och gratta henne på 30års dagen, av svärföräldrarna fick hon en underbar blomtårta! med krusantemum och rosor...för övrigt har de ju kalaset på söndag men då jobbar jag ett mastodontpass. (08.00-22.00)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar