miss_cat

miss_cat
missankatt

lördag 14 mars 2009

Sommarbi....blomfluga?

Funderade länge på vad detta var för liten insekt...aldrig sett så många på ett och samma ställe tänk så flitigt de arbetar med att samla nektar. Någon som vet?

Jag känner mig inte speciellt arbetsam...ledig idag och sysslolös...blev att jag satte mig här vid datorn, familjen pysslar med sina saker, och då rer de sig ju själva en stund.

Dessutom sovmorgon idag, ända till 8.00 typiskt när man har ledig helg, de andra helgerna brukar de ju sova båda till nio och tio.

Tog fram nötfärsen till idag...Tacos känns som riktig helg mat och så känns den som lite nyttigare eftersom man äter sallad till. Funderade på om man kan lägga upp det lite fint idag, dottern vill ha en middag som de gör på halv åtta hos mig med tre rätter och fint upplagt. Förätt kan ju bli morotsstavar/gurkstavar...frågan är vad efterrätten skall bli hon är under utredning för mjölkallergi så närmaste 6 månaderna får hon inte intaga någon mjölk alls och det enda hon tycker är någorlunda gott är de soyabaserade produkterna. Får kanske bli paj med tofuline eller endast tofulineglass med frukt... hm får dse vad jag känner för när det är dags för middagen. Blir kanske inget annat än "huvudrätten" eftersom det är lördag och de små grynen vill ju ha chips och godis när det är lördag kväll och avslutning på melodifestivalen.

Tack å hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar