miss_cat

miss_cat
missankatt

tisdag 17 mars 2009

Ha, ha, det kortet blev ju bra?




När jag skulle lägga över korten på datorn kom det in en uppdatering och hela kortet blev blått... där fick jag för att jag stannade bilen och tog det finaste soluppgångskortet jag någonsin tagit och skröt om det när jag kom hem.=) Ska jag försöka undvika fler gånger, kortet finns kvar som miniatyr men när man tittar på det blir det blått med endast lite,lite bild på himlen...
Gick ju inte ta om det idag heller eftersom det regnade och var härligt grå mulet på morgonen... men just nu blåser det riktigt ordentligt! Ha nu har ni fått dagens väderprognos utan att kolla nyheterna.
Läste på aftonbladet om en kvinna som skulle leva på socialbidragsnormen på prov
http://blogg.aftonbladet.se/30258/ kom då att tänka på alla dessa människor som inte gör detta på prov utan dag ut och dag in lever med detta. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4664977.ab Kan ju vara en erfarenhet till förståelse men endast de som upplever detta helt och fullt ut kan nog förstå hur det känns...hon kan ju gå "tillbaka" till sitt liv, åka iväg när testet är slut. De som arbetar får söka jobb över hela landet, hennes finns kvar, efter prövotiden har de som levt på normen fortfarande inte mer pengar att "festa" till det för så för dem finns problemen kvar länge...
Kanske skulle fundera lite på människan ibland också och inte bara arbetet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar